Αστρολογία
Υδροχόος
Προσεγγίζοντας τον συμβολισμό κάθε ζωδίου, μπορούμε να διακρίνουμε τα κύρια στάδια που διανύει κάθε ψυχή μέσα από την εμπειρία της ζωής. Αν καταφέρει αυτά τα στάδια να τα μεταμορφώσει κανείς σε εξελικτικά βήματα ή αν θα υποκύψει στα αντίστοιχα πάθη, έγκειται στις επιλογές της ελευθερής του βούλησης, στη δράση του ανώτερού του εαυτού.
Συμβολισμός
Είναι το 11ο ζώδιο του Ζωδιακού και κυριαρχεί στον ουράνιο θόλο από τις 21 Ιανουαρίου έως και 19 Φεβρουαρίου. Πολικό αντίθετό του ο Λέοντας και κυβερνήτης του ο Ουρανός.
Ο Υδροχόος είναι το ζώδιο της ελευθερίας. Το σύμβολό του απεικονίζει τα κύματα των υδάτων που χύνονται από τον αμφορέα του Υδροχόου σαν υδάτινο ρεύμα. Κυβερνήτης είναι ο πλανήτης Ουρανός και ως ζώδιο είναι θετικό και ενεργητικό. Ανήκει στο στοιχείο του Αέρα και το Σταυρό των Σταθερών. Ελέγχει τους αστραγάλους, μα και το κυκλοφορικό μας σύστημα. Το μέταλλό του είναι το Αλουμίνιο και το χρώμα του το Ηλεκτρικό Μπλε. Ο πολύτιμος λίθος του είναι ο Ακουαμαρίν. Επηρεάζει φυτά όπως η Ορχιδέα, το Δίκταμο, η Ροδιά και όλα τα Οπωροφόρα Δέντρα. Επίσης, ζώα όπως το Παγώνι καθώς και όλα τα εξωτικά πτηνά.
Κυβερνά χώρες όπως η Αβησυνία, η Φιλανδία, η Σουηδία και Βεστφαλία και πόλεις όπως η Βρέμη, το Μπράιτον, το Αμβούργο, το Σαλίσμπουρι, Σάλτσμπουργκ και το Τάρας.
Στον Αιγυπτιακό ζωδιακό κύκλο της Ντεντερά, ο Υδροχόος κρατάει δύο αμφορείς όπως στην κάρτα των Ταρό η Εγκράτεια, τονίζοντας ακόμη περισσότερο τη δυαδική φύση του συμβόλου (ενεργητική-παθητική).
Οι Αιγύπτιοι ταύτιζαν τον Υδροχόο με το θεό 'Aπι, την προσωποποίηση του Νείλου, που οι πλημμύρες του ήταν πηγή ζωής και γονιμότητας. Οι Βαβυλώνιοι τον ονόμαζαν Γκου Λα, που σημαίνει ο Μεγάλος 'Aνθρωπος. Στην Καινή Διαθήκη υπάρχει μια αναφορά πως σε κάποια στιγμή ο άνθρωπος θα πρέπει να ακολουθήσει τον «φέροντα υδρίαν ύδατος», όπου ο Χριστός υπαινίσσεται το αλληγορικό καθήκον του Υδροχόου. Ως Γιος του Ιακώβ είναι ο Ρουβί και σημαίνει «αυτός που διαχύνει το νερό, το ζωντανό νερό». Στο χριστιανικό συμβολισμό αποδίδεται στον Απόστολο Θαδαίο. Στις παλιές εικόνες απεικονίζεται ως 'Aγγελος με το ύδωρ της ζωής που το διαχέει χωρίς διακρίσεις σε όλη την αθρωπότητα.
Τα άτομα που βρίσκονται κάτω από την επίδραση αυτού του ζώδιου αγαπούν την ελευθερία και δε συμβιβάζονται εύκολα. Κινούνται συνήθως σε αφηρημένες σφαίρες και δεν εκφράζονται πραχτικά. Συνδέονται εύκολα με ομάδες ανθρώπων και είναι υπερβολικά ιδεολόγοι. Το γεγονός πως δεν συμβιβάζονται εύκολα τους οδηγεί σε απομόνωση και εγωκεντρισμό αν ξεπεράσουν τα όρια στις απαιτήσεις τους. Τα παιδιά Υδροχόοι είναι αναγκαίο να μάθουν τρόπους ώστε να διοχετεύουν την έμφυτη τάση τους για ανεξαρτησία σε ανθρωπιστικές κατευθύνσεις. Ως σύντροφοι και φίλοι είναι μεν ευχάριστοι, αλλά δεν είναι σταθεροί και απογοητεύονται εύκολα από τους άλλους. Είναι ευάλωτοι σε ασθένειες του κυκλοφορικού, όπως η αρτηριοσκλήρυνση.
Ο Υδροχόος ανήκει στο Σταθερό Σταυρό μαζί με τα ζώδια του Ταύρου, του Λέοντα και του Σκορπιού. Είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι της εξελικτικής πορείας της ανθρώπινης ύπαρξης, γιατί υποδείχνουν εκείνο το οριακό σημείο στο οποίο η ψυχή αναλαμβάνει τον έλεγχο της προσωπικότητας και ο μαθητής στρέφεται οριστικά και αμετάκλητα στο δρόμο της μαθητείας. Στο Σταθερό Σταυρό υπεισέρχεται ο συμβολισμός των Τεσσάρων 'Aγιων Δημιουργημάτων του Τροχού του Ιεζεκιήλ και ειδικότερα του Αγγέλου που αντιστοιχεί στο ζώδιο του Υδροχόου. Είναι ο Σταυρός της σταθεροποίησης, του οράματος, της εξέλιξης και ονομάζεται Σταυρός του Εσταυρωμένου Χριστού. Είναι ο Σταυρός της ανάλυσης, του κατατεμαχισμού της προσωπικότητας στα στοιχεία από τα οποία είναι δημιουργημένη και η επανασύνδεσή της ώστε να γίνει δημιουργικός φορέας της εξέλιξης. Το ότι συμπεριλαμβάνεται στο Σταθερό Σταυρό υπονοεί πως το άτομο σε αυτό το σημείο απορροφά πρακτικά όλες τις εμπειρίες του και τις «συλλογίζεται» με σκοπό την επανεγκαθίδρυση. Η μεγάλη ικανόητα του Υδροχόου να συγκρατεί σκέψεις και ιδέες οφείλεται στην εσωστρεφή ροή της ενέργειας. Αναπτύσσεται πίσω από τις υλικές και εξωτερικές μορφές των ιδεών, αλλά εξακολουθεί να διατρέχει τον κίνδυνο να παγιδευτεί στις σκεπτομορφές του εσωτερικού του κόσμου. Στον Υδροχόο η ψυχή του ατόμου εξαναγκάζεται να ερευνήσει και να αυτοανακαλυφθεί για να αποβάλλει οτιδήποτε άχρηστο.
Ο Υδροχόος είναι ο «υπηρέτης της Ανθρωπότητας». Οι παράλληλες γραμμές που συμβολίζουν το ζώδιο του Υδροχόου μπορεί να συμβολίζουν γραμμές δύναμης ή ηλεκτρισμού, δεδομένου ότι πολλοί συνδυάζουν το ηλεκτρικό ρεύμα και τα ηλεκτρικά κύματα με τον Ουρανό, τον κυβερνήτη του ζωδίου. Η αλληγορική απεικόνισή του είναι μια ανθρώπινη μορφή που χύνει νερό μέσα από έναν αμφορέα.
Όλες οι αρχαίες παραδόσεις σχετίζουν αυτό το σύμβολο ζώδιο με τον κατακλυσμό, που αντιπροσωπεύει το κλείσιμο ενός κύκλου. Ο Υδροχόος συμβολίζει την επικείμενη ελευθερία, που έρχεται μέσα από την καταστροφή του κόσμου των φαινομένων. Ο εσωτερικός του κυβερνήτης είναι ο Δίας, σε μυθολογικό συμβολισμό ο Γανυμήδης και η ΄Ηρα και ο 11ος άθλος του Ηρακλή αντιστοιχεί στον Καθαρισμό των Σταύλων του Αυγεία.
Οι δεκανοί που του αντιστοιχούν α' δεκανός Κρόνος–η γνώση της ανθρώπινης φύσης, ο β΄ δεκανός Ερμής-Έμπνευση και ο γ΄ δεκανός Αφροδίτη–Υπηρεσία.
Ο Υδροχόος συνδέεται με το «Φως που λάμπει στη Γη κατά το μήκος της θάλασσας». Η φράση που αντιστοιχεί σε αυτό το σημείο είναι: «Είμαι το νερό της ζωής που ξεχύνεται για τους διψασμένους».
Σε κάθε δεκαετηρίδα που περνάει, ο Υδροχός ενδυναμώνεται ακόμη περισσότερο καθώς –από εσωτερική άποψη- μπαίνει σ' αυτόν ο ήλιος του συστήματός μας οδεύοντας στην ολοκλήρωση του 21ου αιώνα. Στον Υδροχόο έχουμε τη συνέχεια του έργο που σταμάτησε στον Αιγόκερω, όπου ο άνθρωπος αναπτύχθηκε ως προσωπικότητα που έχει τον ιδιαίτερο χώρο της σε ένα μεγαλύτερο κοινωνικό σύνολο, ενώ στην υδροχοϊκή φάση, δημιουργείται ένα κοινωνικό άτομο.
Η επίδραση του Κρόνου έχει εξασθενίσει μια και ένα μεγάλο μέρος του Κάρμα εκπληρώθηκε στο ζώδιο του Αιγόκερω. Ο εξελιγμένος άνθρωπος μπορεί, τώρα πια, να συνεχίσει το έργο του απελευθερωμένος από τον εγωισμό και να υπηρετήσει, με ελευθερωμένα τα χέρια του, την ανθρωπότητα. Έτσι έρχεται κάτω από την επίδραση του Ουρανού, του πλανήτη της Τελετουργίας, της 7ης ακτίνας, που φέρνει τις πνευματικές ενέργειες στη Γη και τις κάνει πραγματικότητα. Ο Υδροχόος γίνεται τώρα ο πνευματικός άνθρωπος, που παίρνει στα χέρια του τις «εξουσίες» και φέρνει τις απαραίτητες αλλαγές. Τις αλλαγές που είναι απαραίτητες για να συνεχίσει ο άνθρωπος πιο εύκολα τον πνευματικό του δρόμο και τις παρορμήσεις της ψυχής.
Ο Υδροχόος κυβερνά το κυκλοφορικό σύστημα. Μέσω του αίματος διαχύνεται και διαχέεται εξίσου σε όλο τον οργανισμό η αναγκαία ποσότητα ζωικής δύναμης. Συμβολικά, το καθήκον του ανθρώπου σαν απελευθερωμένος Υδροχόος είναι, να διαχύσει την πνευματική ζωή στο τέταρτο βασίλειο της φύσης, το Ανθρώπινο.
Το καθήκον του φανερώνεται και από την έκφραση «Νερό της Ζωής είμαι εγώ, που χύνεται για τους διψασμένους ανθρώπους».
Η Αλίκη Μπέιλυ (Alice Bailey) μας παρέχει τη δυνατότητα να μελετήσουμε τα ζώδια μέσω των άθλων του Ηρακλή, στοχεύοντας στην έρευνα της ανθρώπινης ύπαρξης, τόσο ατομικά ως ζηλωτές όσο και συνολικά ως ανθρωπότητα. Το κύριο επίτευγμά τους είναι το «'Aνθρωπε, γνώθι σαυτόν». Ο Ηρακλής αρχίζει τους άθλους του ως ένα απλό ανθρώπινο ον όπου μέσα από τις δοκιμασίες, αυτή η απλή εικόνα της ύπαρξής του, αυτοανατρέπεται και γίνεται ένας θριαμβευτής ήρωας. Έρχεται αντιμέτωπος με όλα τα σκοτεινά προσωπεία και τις επιθυμίες του, τις αδυναμίες και τους φόβους του όπου, ολοκληρώνοντας τους άθλους του τα έχει μετουσιώσει σε, διανόηση και ενόραση, σε θάρρος και αφιέρωση, σε υπέρβαση και ισσοροπία και, ολοκληρώνεται ισορροπώντας στη δόμηση μιας ψυχής με παγκόσμια συνείδηση.
Ο Μύθος
Οι Σταύλοι του Αυγεία
Όταν ο Ηρακλής πλησίαζε το βασίλειο που κυβερνούσε ο δυνατός και γεμάτο πλούτο Αυγείας, γιος του ΄Ηλιου με θνητό πατέρα τον Φόρβα, τον ετύλιξε μια φρικαλέα δυσωδία. Έμαθε πως για πολλά χρόνια ο Βασιλιάς Αυγείας δεν καθάριζε την κοπριά των ζώων, δώρο από το θεϊκό πατέρα του ΄Ηλιο, που κατοικούσαν στους Βασιλικούς Σταύλους και που διαρκώς αυξάνονταν. Οι δε βοσκότοποι ολόγυρα ήταν ασφυχτικά γεμάτοι από αυτή τη βρωμιά ώστε δεν μπορούσε πια τίποτε να φυτρώσει και να καρποφορήσει σε αυτό το έδαφος. Οι αρρώστιες κυρίεψαν τη χώρα και πολλές ζωές χάθηκαν. Ο Ηρακλής πήγε στο παλάτι και ζήτησε από το Βασιλιά Αυγεία να καθαρίσει τους Σταύλους του από αυτή τη βρωμιά και την αρρώστια που σκόρπιζαν παντού. Αν και δύσπιστος ο Βασιλιάς έκανε συμφωνία με τον Ηρακλή τάζοντάς του το 1/10 του κοπαδιού έαν τα κατάφερνε μα, στην αποτυχία του, η ζωή του Ήρωα αλλά και η περιουσία του θα πέρναγε στη δικαιοδοσία του βασιλιά.
Ο Ηρακλής περιπλανήθηκε στον ερειπωμένο τόπο και παρατήρησε πως δύο ποτάμια ο Αλφειός και ο Πηνειός-Ελισούντα έρρεαν εκεί κοντά. Με μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να αλλάξει τα δύο ρεύματα των ποταμών από τις κοίτες τους ή κατά άλλους να γκρεμίσει τους τοίχους των σταύλων, και σκάβοντας ένα βαθύ αυλάκι ώθησε τους ορμητικούς χείμαρρους των ποταμών να εκβάλουν στους γεμάτους κοπριά σταύλους, ώστε να παρασύρουν μακριά όλες τις ακαθαρσίες που είχαν με τα χρόνια συσσωρεύσει.
Ο Ηρακλής εκπλήρωσε με επιτυχία και αυτόν του τον άθλο, αλλά ο Βασιλιάς Αυγείας θεώρησε πως ο Ηρακλής τον ξεγέλασε γιατί οι «δικοί» του ποταμοί επέφεραν το αποτέλεσμα αυτό και όχι ο Ηρακλής με τα ίδια του τα χέρια, θύμωσε, δεν του έδωσε την αμοιβή που είχαν συμφωνήσει και στο τέλος τον εξόρισε και από την Ήλιδα.
Σε αυτόν τον άθλο, βλέπουμε το «γκρέμισμα» κάτι που «χαρακτηρίζει» την εποχή του Υδροχόου. Εδώ γκρεμίζονται τα φράγματα της χωριστικότητας και αφηνόμαστε στους ποταμούς της ζωής και της αγάπης, που ρέουν μέσα από τον αμφορέα. Νους και συναίσθημα οδηγούν στη δημιουργία στοχαστών, με μια συνείδηση για την οικοδόμηση του μέλλοντος. Εδώ ο Ηρακλής-μαθητής γίνεται διδάσκαλος-υπηρέτης, έχει μάθει να υπηρετεί πειθαρχώντας στο πνευματικό φως, μέσα από δοκιμασίες και έγινε ικανός να προβάλει το φως μέσα στο σκοτάδι. Με αυτό του τον άθλο βοηθά στον εξαγνισμό-κάθαρση του κόσμου μέσω της ορθής κατεύθυνσης των δυνάμεων της ζωής. Και εδώ, σε αυτό το ζώδιο, η συνείδηση από ατομική γίνεται συμπαντική, το εγώ γίνεται ομαδικότητα και αυτοθυσία, μια προσφορά για το παγκόσμιο έργο.
Η Κάρτα και ο Αποσυμβολισμός της
Όπως όλοι γνωρίζουμε ο Υδροχόος είναι ένα ζώδιο που στη συγκεκριμένη εποχή θεωρείται το πιο επίκαιρο, μια και βαδίζουμε στην απαρχή του 21ου αιώνα, της νέας εποχής του Υδροχόου.
Επί της ουσίας μας δείχνει τα ζώντα ύδατα που διαχέονται παντού μέσα στην ανθρωπότητα, και τα οποία αφού την ποτίσουν και τη θρέψουν επιστρέφουν πίσω στην θεϊκή πηγή, δίνοντας στην ανθρωπότητα την δυνατότητα να πλησιάσει και εκείνη στην θεία της προέλευση. Αυτή η πορεία τη βοηθά να ανέβει τα εξελικτικά σκαλοπάτια γρηγορότερα εκμεταλλευόμενη κατάλληλα τις ευκαιρίες μέσω του ζωδιακού κύκλου.
Το περιβάλλον της κάρτας είναι νυχτερινό. Δείχνει τον πραγματικό προστάτη αυτού του ζώδιου, τον Ουρανό. Μία έναστρη φωτεινή νύκτα είναι το καταλληλότερο φόντο.
Ο παραδοσιακός, όμως, επόπτης του ζώδιου είναι ο Κρόνος και εδώ υποδηλώνεται σαν το πραγματικό πέρασμα από το οποίο πρέπει να διέλθει ο άνθρωπος. Εδώ συμβολίζεται με την νεκροκεφαλή, που στην συγκεκριμένη εικόνα αποτελεί μία πύλη. Ο Ουρανός δείχνεται με την μορφή ενός ψηλότερου προστάτη, με την μορφή ενός ήλιου. Ο Ουρανός φαντάζει πιο απόμακρος μια υψηλή εποπτεία, ενώ ο Κρόνος είναι εκείνος που θα βοηθήσει την ανθρωπότητα να περάσει από το μυητικό στάδιο αυτού του ζώδιου.
Στην εικόνα διαφαίνεται ένας άντρας μία σεβάσμια μορφή γεμάτη δύναμη και ενεργητικότητα. Ένα ψάρι γεμάτο νερό, το οποίο αδειάζει πάνω στη γη. Το νερό φαίνεται να έχει μια ποιότητα ανάλαφρη και εξαγνιστικές ιδιότητες. Είναι στραμμένο προς τα κάτω και ποτίζει ό,τι υπάρχει στη γη. Ποτίζει και ανθίζει τους επτά λωτούς και σχηματίζει το σύμβολο που αντιστοιχεί σε αυτό το ζώδιο, τις δύο κυματιστές γραμμές. Οι επτά λωτοί συμβολίζουν τις επτά ακτίνες ή αλλιώς τα επτά επίπεδα που αποτελούν την υπόσταση της ανθρωπότητας και γενικότερα της υλικής ύπαρξης. Οι λωτοί ποτίζονται και ανθίζουν το νερό ανακυκλώνεται, εξατμίζεται και επιστρέφει στην πηγή από όπου προήλθε. Ο Υδροχόος, είναι σε θέση λοιπόν, να παίρνει αυτό το νερό από τη θεϊκή πηγή και να το προσφέρει στην ανθρωπότητα. Με λίγα λόγια, είναι ένας μεσολαβητής. Δεν είναι δικό του το νερό που διοχετεύει. Επομένως, δε χαρίζει τίποτα, απλά παίρνει για να δώσει.
Παρατηρήστε πως, από τα νερά που εξατμίζονται δημιουργείται το μονοπάτι που περνάει μέσα από την πύλη του θανάτου, και οδηγεί πάνω στο βουνό. Παρατηρείστε πως πάνω σε αυτό το ρεύμα βαδίζει μια μορφή. Φαίνεται να περνάει την πύλη βαδίζοντας προς το φωτεινό κτήριο που φαίνεται στο βάθος. Να μία υπόδειξη για την πορεία της εξέλιξης. Για να φτάσει κανείς στην κορυφή πρέπει να περάσει μέσα από τον θάνατο, δηλαδή, να θυσιάσει την ύλη, την εκδήλωση, για να φτάσει στο Ανεκδήλωτο την πνευματική πηγή. Η νεκροκεφαλή είναι ένα σύμβολο του Κρόνου, καθορίζει τον τέλειο διαχωρισμό από τα επίπεδα της εκδήλωσης και την επιστροφή στο χρυσό παλάτι.
Ο συμβολισμός αυτός είναι πολύ υψηλός για τα ανθρώπινα μέτρα και φανερώνει το ανώτερο συμβολικό επίπεδο αυτού του ζώδιου. Πολύ περισσότερο μέσα στις ανθρώπινες ικανότητες είναι το κατώτερο τμήμα που δείχνει την ενεργητική δύναμη να διαποτίζει τον κόσμο και να του δίνει τη ώθηση να δημιουργήσει και να αναπλαστεί ο ίδιος. Και όπως κάθε ανάπλαση σημαίνει αλλαγές. Σημαίνει απόρριψη του παληού και αναζήτηση νέων μορφών και αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του ζώδιου.
Κοιτώντας αυτή την κάρτα ανοίξτε τον εαυτό σας και αφεθείτε να σας διαποτίσουν τα δημιουργικά ύδατα. Αφήστε τις πιθανές μορφές να πεθάνουν και αναζητήστε νέες και πνευματικά υψηλότερες. Τότε θα σας δοθεί η ευκαιρία να ακολουθήσετε το ρεύμα της εποχής και ίσως κάποια στιγμή έχετε την ευκαιρία να βαδίσετε και εσείς την Ατραπό την αναγέννησης.
Βιβλιογραφία
• Ι. Θ. Κακριδή, Ελληνική Μυθολογία, Εκδοτική Αθηνών, 1986.
• Ζan Rispen, Ελληνική Μυθολογία, Εκδόσεις Αργώ, 2000.
• Αλίκη Μπέιλυ, Οι ΄Αθλοι του Ηρακλή, Lucis Press Limited, 1974.
• Αλίκη Μπέιλυ, Εσωτερική Αστρολογία, Lucis Press Limited, 1979.
• Μάργκαρετ Χόουν, Σύγχρονη Αστρολογία, Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος, 1982.
• K. Hamaker-Zondag, Ψυχολογία και Αστρολογία, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1989.
• Τέρη Αναστασίου, Τα Ζώδια και Σύμβολά τους, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1996.
Ι.Φ.
Σύνδεση
Ζώδια | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
• Αστρολογία: Χθες Σήμερα Αύριο
• Ωροσκόπος: Η Πύλη της Συνείδησης