Σύμβολα - Μύθοι
Ήφαιστος
Ήφαιστε ισχυρόκαρδε, μεγαλοδύναμε, που είσαι τo άσβεστον πυρ,
και φωτίζεσαι από φλογερές λάμψεις,
ω θεέ που παρέχεις το φως εις τους ανθρώπους,
εσύ που φέρεις το φως, με τα ισχυρά χέρια, αιώνιε,
που ζεις με την τέχνην, συ ο εργάτης,
μέρος του κόσμου και στοιχείον άμεμπτον,
που τρώγεις τα πάντα, που δαμάζεις τα πάντα (ως εκπρόσωπος της φωτιάς),
ο υπεράνω όλων υπέρτατος, που ευρίσκεσαι παντού.
Λαβύρινθος και Συμβολισμός
Εστία: Η Θεά πίσω από τους Θεούς
Η Εστία είναι το κέντρο, το αόρατο κέντρο πίσω από οποιαδήποτε κοινωνική, θρησκευτική και τελετουργική έκφραση. Είναι η φλόγα που συγκεντρώνει, τόσο σε αφηρημένο πνευματικό όσο και σε συγκεκριμένο υλικό επίπεδο. Είναι η αέναη διαδικασία της επιστροφής στο κέντρο και της προώθησης στην περιφέρεια, σε αναζήτηση νέας πνευματικής τροφής και δράσης.
Η Θέα Δήμητρα και οι Ιστορικές Περιπλανήσεις της
Παρά το ότι η Δήμητρα είναι μια από τις λιγότερο αναφερόμενες θεότητες στις πρώιμες φιλολογικές πηγές του ελληνισμού, τον Όμηρο και τον Ησίοδο, σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν ήταν μικρής σημασίας για τον καθημερινό άνθρωπο εκείνης της εποχής.
Ο Πολιτιστικός Ήρωας: Ρόλος και Δραστηριότητες
Ο πολιτιστικός ήρωας είναι κατεξοχήν μυθολογικός ήρωας, μυθική ύπαρξη που σχετίζεται με κάποιου είδους κοινότητα ή ομάδα, πολιτιστική, εθνική, θρησκευτική ή άλλη. Το έργο του είναι η αλλαγή του κόσμου, με κάποια εφεύρεση ή ανακάλυψη. Είναι τυπικός ήρωας για τον ανθρώπινο πολιτισμό και πιστώνεται συνήθως με την ανακάλυψη της φωτιάς, της γεωργίας, των τραγουδιών, της παράδοσης, του νόμου ή της θρησκείας και είναι συνήθως η σημαντικότερη μορφή ενός λαού που ταυτίζεται ενίοτε με τον ιδρυτικό του μύθο.
Τα Μαντεία στην Αρχαία Ελλάδα
Ένα αόρατο σιωπηλό πέπλο υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο και τη θεότητα, που για να το διαβεί κανείς πρέπει να λειτουργήσει με τρόπο βαθύ, πνευματικό. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως κανένας θνητός δεν μπορούσε να αποφανθεί για τη βούληση των θεών και έτσι, θέλοντας να επικοινωνήσουν με την ίδια τη θεότητα και τις βουλές της, δόμησαν Μαντεία.
Απκάλλου, οι Παρατηρητές της Ανθρώπινης Εξέλιξης
Η πολύ καλά τεκμηριωμένη πνευματική παράδοση της αρχαίας Μεσοποταμίας αποδίδει θεϊκή καταγωγή σε όλες τις ιερατικές επιστήμες της προκατακλυσμιαίας εποχής. Η περίοδος πριν από τον κατακλυσμό επέχει θέση αποκάλυψης στη μυθολογία της Μεσοποταμίας και είναι στην πραγματικότητα η βάση για τον καθορισμό όλης της μεταγενέστερης γνώσης.
Μάνταλα, ο Δρόμος προς την Ολοκλήρωση και την Θεραπεία
Η Μάνταλα είναι ένα αρχέγονο σύμβολο που ενυπάρχει στον καθένα μας. Όλοι μπορούμε να την ανακαλύψουμε και να τη βιώσουμε. Είναι σύμβολο ζωής, πηγή δύναμης και αρμονίας. Πρόκειται για μια ασυνείδητη γλώσσα εικόνων και συμβόλων της ανθρωπότητας, που μοιάζει ως να δομείται μέσα από μια ψυχική μήτρα πανταχού παρούσα.
Οι Ημέρες της Εβδομάδας και ο Συμβολισμός τους
Η εβδομάδα ως χρονική διαίρεση θεωρείται αυτονόητη στην εποχή μας αλλά δεν ίσχυε πάντα αυτό. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πλευρά της αποτελεί η αντιστοίχηση των ημερών της με τους επτά παραδοσιακούς πλανήτες της αστρολογίας και τις ενέργειες που αυτοί θεωρείται πως κομίζουν εσωτερικά. Στη λαϊκή σοφία επιβιώνουν τα ίχνη μιας παλαιότερης γνώσης, που μοιάζει να έχει απολεσθεί, σχετικά με την ενεργειακή φύση των ημερών της εβδομάδας.
Η Αδελφότητα της Στρογγυλής Τράπεζας και η Ύψιστη Περιπέτεια
Οι μύθος του 'Aγιου Δισκοπότηρου και η Αναζήτησή του από τους Ιππότες της Στρογγυλής Τράπεζας του Αρθούρου επιδρά άμεσα στις ανθρώπινες ευαίσθητες χορδές, ζωντανεύοντας στη συνείδηση τα ανώτερα ιδανικά των Ιπποτών. Μεταμορφωνόμαστε σε έναν ιππότη που αναλαμβάνει την Περιπέτεια της Αναζήτησης του Δισκοπότηρου μέσα στον ίδιο μας τον εαυτό, και γινόμαστε ικανοί να λειτουργήσουμε στο χώρο σαν μια αληθινά συνειδητή οντότητα. Γινόμαστε ο Τέλειος Ιππότης.
Ιστορίες και Συμβολισμός της Αναζήτησης στην Αρχαία Ελλάδα
Απόψε, κάτω από το φως των αρχαίων ελληνικών μύθων, θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε τη βαθύτερη διάσταση και τις εσωτερικές προεκτάσεις της μυθολογίας. Θα επιχειρήσουμε, λοιπόν, μια συνοπτική μελέτη, εξετάζοντας ορισμένους από τους εξέχοντες μύθους και πρόσωπα.